Skam den som ger sig!

Jag vet inte hur många gapskratt jag behövt utstå för min usla matlagning. Många av er är bekanta med historien om schnitzeln. Några färre har hört den om när jag försökte mig på att göra indisk lassi. Min kära sambo gillar speciellt att berätta om då jag enligt recept skulle koka broccolin "med spänsten kvar"
   -
Vart f*n sitter spänsten på en broccoli? Vilken del är det?



Det här inlägget är till er som aldrig trott på mig.
Det här är inlägget om den fula ankungen som blev snygg.
Och lyckades göra äppelmos.




Två kilo härligt röda äpplen från Potatisboden...




...som blev till "Jonathans Hemkokta Äppelmos med Vanilj"*!



Att göra äppelmos är busenkelt. Och man slipper de onödiga konserveringsmedel och tillsatser som allt som oftast finns i de burkar man köper i butiken. Och det är billigt. Helt enkelt jäkligt värt att lägga en sisådär 45 minuter på. Då kan man passa på att göra mycket och frysa in!


Det var allt för den här gången. Nästa vecka ska jag kärna smör.


*Recept fås mot betalning.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0