Livet är en kram!

Lite rostig på att blogga nu märker jag. Vet varken vart jag ska börja eller vart jag vill komma, men mitt liv myser verkligen med mig just nu. Mamma och Matilda var i staden igår och hälsade på och vi har haft två toppendagar tillsammans. Det första min syster sa när hon klev över tröskeln till min lägenhet var: "Shit, Jonathan, vilken oordning, man märker verkligen att vi är släkt". Efter att sedan ha kommenterat det imponerande diskberget och det centimetertjocka dammlagret på min eMac så ägnade hon ett par ögonblick åt att begrunda min bokhylla. Då hennes blick föll på den avdelning som är vigd åt snickarskråets ständige affischnamn, Jesus från Nasaret, blev hon genast mycket mer osäker på vårt egentliga släktband. Det hela nådde sin kulmen då jag på Ming Palace började redogöra för mina mindre lyckade köksprojekt, som att göra Lassi på yoghurt, salt och garam masala och mitt numera legendariska försök att koka en panerad schnitzel, då hennes ansikte genast förvreds i en ogillande grimas och nu var alla hennes tvivel som bortblåsta: "Jonathan, vi är inte släkt, det låter inte rimligt!". 
  
Usch, märker att bloggfingrarna är lite rostiga. Tror vi håller där för idag.

/J
  


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh den där jävla schnitzeln. Vem fan försöker koka en pannerad köttbit? Hejja lillasyster. :}

2010-02-22 @ 14:28:49
URL: http://hanssonelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0