Försovning och tentaplugg

Dagen började sämst tänkbart med en försovning på två timmar, som gjorde att jag fick se veckans enda föreläsning gå förlorad för alltid. Men jag antar att den inte var så betydelsefull och inte kommer att påverka den stundande tentan. Besvikelsen över den missade skoldagen mynnade ut i att jag bestämde mig för att ägna dagen åt att läsa, läsa, läsa, läsa, läsa och läsa. Jag grottade ner mig i min bok om New Age och nyandlighet och läste med stort intresse (för det är sjukt kul). Jag fascinerades av att människor verkar kunna gå på vad som helst och att andliga ledare gång på gång avslöjats som bedragare under historiens lopp. Dock så kan jag själv inte låta bli att fängslas av tankar om självförverkligande och att goda handligar i slutändan får goda konsekvenser (kalla det "karma" om du vill). Senare på kvällen så nådde jag i alla fall ett gastronomiskt nirvana då jag lyckades totalt med några färsbiffar innehållande taco-krydda och vitlök. Han också med en liten vinterpromenad innan jag la min "meningsfulla" dag åt sidan! :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0