Köpenhamn och Adventsmys

Sitter och småler lite för mig själv när jag tänker tillbaka på helgen som gått. Den stora händelsen var givetvis besöket i Köpenhamn, men det ska jag återkomma till senare.. I fredags kväll så anordnade vi en stillsam och extremt trevlig "dansk afton" hemma hos Elina, för att riktigt komma i stämning inför lördagen. Vi åt pölse, drack Tuborg och lyssnade på danska klassisker. Kvällens absoluta höjdpunkt måste ändå ha varit när jag slet fram gitarren och vi alla skrålade med till "Vi er röde, vi er hvide" (ingen aning om det stavas så). Efter en lång bussresa tidigt på lördagsmorgonen så nådde vi slutligen Danmark och Köpenhamn. Vi möttes av ett regningt danskt klimat, som oturligt gjorde hela dan lite mindre mysig än förväntat. Dagen spenderade vi mestadels på Tivolis julmarknad, men vi hann också med en middag på Ströget och lite alkoholhandel. Bussresan hem var mycket, mycket trevlig och vi drack och talade om allt mellan himmel och jord (dock handlade ganska mycket om okristliga frestelser mellan man och kvinna). Kvällen avslutade några stycken av oss på Kåren, men vi blev inte så långlivade efter den påfrestande dagen.
   Idag, söndag, så har jag lyckats komma i lite julstämning och fått upp det lilla julpynt som jag har i lägenheten. Nu har jag också tänt alla mina ljus här inne och mysfaktorn är total! Livet hade varit perfekt om jag inte helt huvudlöst hade lyckats hälla ut hela min dagliga matranson i vasken.. Jaja, shit happens.. Nu ska jag iallafall mysa vidare med pepparkakor och julmusik! /J 

Kommentarer
Postat av: Anonym

björne äter pepparkakor utan snigel alltså.

2008-12-01 @ 14:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0