Lite tankar för dagen. 31/1 -10.

- Ur ett sms jag fick av min syster för några dagar sen: "Jag drömde att du dog, jag grät i en timme i min dröm". Citatet är givetvis helt och hållet plockat ur dess egentliga sammanhang och sms:et var antagligen ett av de finare jag någonsin fått av någon. Jag fällde själv ett par tårar innan jag svarade att jag inte har några som helst planer på att dö. Inte än på ett tag iallafall. Lite grejer jag måste ta itu med först. Det tar ju lite tid att lära sig leva. Man har ju liksom varit död ganska länge innan man föddes. 21 år är ju ganska lite med tanke på att jag var död mellan världens skapelse och 1988. Vore ju konstigt om det inte kändes lite staplande i början. Livet är ju mist sagt ett extremt tillstånd.

- Vi spånade på lite nya bandnamn till KAST-bandet idag. Jenny föreslog "Holocaust".

- Lördagens skivmässa i Kalmar var en stor brylkrämsosande besvikelse. Om man inte var ute efter rockabilly, blues eller "Mr. Music 48" på vinyl så hade man hamnat fel. Jag hade hamnat fel. Jag gick till Skivlagret istället för att tillgodose mitt pockande skivbehov, men köpte inget där heller. Hittade dock en George Benson-box med fem skivor för 89:-. Har inte kunnat släppa tanken på den sedan jag klev ut ur butiken. Måste nog gå tillbaka för att köpa den. Gärna snart.  

- Nya ord som jag lärt mig idag: Vämjelse, bevågenhet, kättja och sonor. 

Över och ut! /J

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0