Kalmarhem bär Prada

Djävulen. Satan. Lucifer. Fan. Asmodeus. Kalmarhem. Kärt barn har många namn.

Under en tid så har jag levt under förhållanden som har varit allt annat än humana. Jag har vaknat stelfrusen, under tjocka täcken och filtar, och tandhackandes gått från sängen till badrummet för att morgon efter morgon få förbanna det faktum att min dusch inte vill ge mig varmvatten. Snabbt in. Snabbt ut. Burr. När jag sedan ska servera mig själv frukost så upptäcker jag att mjölken klumpat sig för att kylskåpet är för varmt. Ska jag behöva ha mjöken i duschen och duscha under det droppande frysfacket? Igår fick jag nog. Kalmarhem vägrade dock att tro på att mina element var ur funktion och att min lägenhet är kallare än en eskimos r-hål. "Ibland kan man inbilla sig att det är kallt, fast det är 25 grader". Jo tack, säg det till istapparna som hänger från taket. Det hela har lyckligtvis löst sig nu och idag hade jag besök av två trevliga killar som hjälpte mig med både element och dusch. Tror att jag fällde en tår när jag fick duscha varmt igen. Nu sitter jag i en kortärmad tröja. Ingen kofta. Ingen filt. Skönt.
   Kom precis hem från Söderport där Kast-bandet, kvällen till ära, stått för underhållning. Tycker vi klarade oss bra, men nöjd är farligt att vara. Imorgon väntar en tenta som jag har stor skälvan för. Det kan sluta hur som helst. Förhoppningsvis bra. Någon som vill hitta på något imorgon kväll? Känner att det vore trevligt att fira kursslutet. Hörde att Bistrobar skulle ha tentaslask för oss studenter. Kanske vore något? Jaja, bara jag får koppla bort skolan för en stund så är jag nöjd!

God natt världen, vi syns imorgon!

/Jonathan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0