Hjälp mig att bygga en sjösättningsramp!

På måndag ska jag sjösätta ett nytt projekt och hoppas på att jag får god vind i seglen från start. För att detta ska kunna gå att genomföra så ber jag ödmjukast om er hjälp. Så här ligger det till. Jag vill kunna skriva dikter. Det kan jag inte. Jag behöver helt enkelt öva. Därför ber jag nu er att skicka mig tre, eller flera, ord som ni tycker är vackra, fula, roliga eller tråkiga. Av dessa kommer jag sedan dra tre stycken om dagen, för att sedan försöka skapa en liten dikt kring dem. Dikterna kommer jag dagligen att publicera här på bloggen för allmän beskådan, hur bra eller dåliga de än blir. Orden kan ni skicka till mig via facebook eller till [email protected]. Jag kommer inte att censurera några ord, men oseriösa förslag undanbedes. Deal?

Allmän update: Tackar för en trevlig kväll igår på bistrobar. Tackar Jens och alla tentaslaskande studenter för förstklassigt sällskap. Jag blev kallad "Fredrik Lagers kompis" hela kvällen. Sedan träffade jag Amanda Svärdhs kompis som frågade om inte jag var Maria Bagewitz kompis. Skönt att vi kan träffas i våra vänners skuggor ett tag och svalka oss. Vi som liksom barahängermed i vanliga fall. Vi som inte är den som är den. Vi som är den som är den andra. Ikväll blir det lite party hemma hos Sofie med sköna människor. Najsigt värre!

Dagens citat: "The future is no place to place your better days".  Dave Matthews Band - Cry Freedom.

/Jonathan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0