Tre fina dagar

Nu har hon åkt. Alexandra. Känns lite tomt, såklart. Jag har dock haft tre toppendagar med henne och lärt mig massa nyttiga saker bara av att lotsa henne runt bland instutitionerna och lyssna på vad ambassadörerna för de olika linjerna hade att säga. I måndags åt vi buffé, tillsammans med Gabbi, på "Pipes of Scotland" och den lämnade allt att önska. Genom att betala 39 :- så fick man fri tillgång till tallrikar, mindre än George W. Bush's öron, och en buffé bestående av prinskorv, köttbullar och något slags fiskgratäng. Det enda som höll någorlunda normal standard var ölen. Igår, tisdag, så bar det av till Hultsfred för att spana in "Music Management"-utbildningen, som verkade mycket trevlig. Hultsfred verkar dock vara staden som Gud glömde och likheten med landskapet längs den Sibiriska Järnvägen är slående. Idag så var vi, efter ett besök på "Media Management"-utbildningen, på Kalmar Konstmuseum och kikade på lite utställningar. Ibland så kan jag inte riktigt undgå att känna mig lite lurad av konstnärerna. Är verkligen allt konst? Någon hade till exempel slängt ut en ryamatta på golvet, lagt en vinklad träbit under mattan i ena änden och vips, ett konstverk! All bedömning vilar ju i betraktarens öga, men ibland...

Kommentarer
Postat av: Johan Leion

Debatten om vad som är eller inte är konst är ju en som aldrig tar slut, speciellt när det gäller "samtidskonsten". Min Kusin Nettan håller på att skriva C-uppsats om detta ämne och i sitt arbete så har hon använt sig av en blogg med olika inlägg och en Rocky-liknande serie där hennes alter-ego konfronteras med modern konst. Rätt intressant... http://wettan-eriksson.blogspot.com/

2009-05-12 @ 13:23:29
URL: http://leionshead.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0