En dag i naturens tecken

Visste inte riktigt vad jag gav mig in på när jag klev på bussen som skulle ta oss till dagens exkursion. Allt jag visste var att vi skulle få en dag som förklarade "röda och gröna trådar genom naturen" och jag borde anat att detta inte var min kopp te. Vi färdades in i Nybro och Orrefors skogar och stannade till vid olika "sevärdheter" och fick så kallade fältföreläsningar. Detta var en god påminnelse om varför jag valde samhäll istället för natur på gymnasiet! Var längesen jag var så uttråkade som idag och jag kan inte förstå tjusningen i att plocka löv, kottar och mossor. Föreläsaren talade som en påtänd Bosse Bildoktorn och jag är imponerad över hur man kan vara så passionerad över ett så tråkigt ämne. Man byggde ju inte städer för intet. Som civiliserad människa så finns inget behov för skog, natur och miljö! Parkeringsplatser, skyskrapor och Lidl är min melodi! 

Har en liten bubblande känsla inom mig nu som jag inte kännt på flera år. Känns typ som att mössen från Askungen sjunger i min mage. Helknäppt! 

Kommentarer
Postat av: A

Kom igen nu jonathan! UPPDATERA! ;) Puss!

2008-10-08 @ 09:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0