Söndag

Jag tror att folk är som mest kära på söndagar. Kära i varandra. Kära i sig själva. Därför går jag alltid en lång kvällspromenad just på söndagar. För att få en glimt av den. Kärleken. Folk håller varandra i handen. För på söndagar behöver man hålla någon i handen. Det är när man förtjänar den som minst, som den värmer som mest. Handen. Jag kan inte låta bli att kika in i folks fönster. Söndagar är mjuka kuddar och stora koppars högtid. Det märker man när man kikar. De stora kopparna är fyllda till bredden med kindrött te. På söndagar behöver man te. Behöver bli lite varm. Behöver någon att dela den med. Värmen. Jag brukar ringa mamma på söndagar. För på söndagar behöver man en mamma. Behöver världens bästa mamma. Det har jag. Pilutta er!

Vill också passa på att tacka alla som gjort den här helgen precis så galen som en helg kan bli! Bra musik, kall öl och minnesvärda diskussioner.. Kan man ha det bättre? Rätt svar är nej!

Over and out! /J


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0