Kylskåp halleluja

- Inatt drömde jag att jag träffade Mårten Andersson. Jag frågade om Fredrik Andersson gjorde bra ifrån sig på Raw i måndags. "Nej, inget vidare, men han var rolig iallafall", sa Mårten. "Det är ju alltid något när man jobbar som stå-upp-komiker", sa jag.

- Har precis haft besök av Kalmarhem. Han var jättetrevlig. Jag försökte vara trevlig tillbaka och jag tror jag gjorde ett gott intryck för helt plötsligt ville han installera ett nytt kylskåp åt mig. Sagt och gjort. Tidigare kunde jag inte ha ett mjölkpaket i kylen mer än två dagar. Sen blev det klumpar. Nu är mjölken kall. Inga klumpar. Jag är tacksam. Kalmarhem har gett mig livlösa element, kalla duschar och varma kylskåp. Men när de knackar på och fixar blir jag glad. Då minns jag hur skönt det är att ha en varm lägenhet. En varm dusch efter en promenad i vinterkylan. Kall mjölk och kanelbulle. Vissa kanske tycker att 3200:- är dyr hyra när saker och ting inte fungerar som de ska. 3200:- för tacksamhet är billigt, säger jag.

- Korv med bröd är gott, men inte så nyttigt. Borde nog tänka oftare på det. 

- Mason Jennings är fortfarande min favoritartist just nu. Lyssna på honom. Gillar ni det inte, lyssna igen. Lyssna noggrannare. 

/Jonathan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0