Veckoplan...och lite astrologi

När jag blickar ut över veckan som breder ut sig under mina fötter och kikar djupt in i min stormiga kristallkula så kan jag konstatera att den här veckan ser ut att kunna bli precis hur bra som helst. Jag ska på allvar ta tag i mitt jobbsökande och främst rikta in mig på min lokala och mycket trevliga matbutik,  Ica Södercentrum. Under några veckors tid så har jag febrilt gått likt en jojo på syra fram och tillbaka mellan hemmet och affären för att ständigt möta samma: "Chefen är tyvärr inte inne just nu, men han är i pricip alltid här". Tillåt mig att småskratta lite åt påståendet "han är i princip ALLTID här", som inte på något vis verkar stämma överens med verkligheten. Jag tänker iallafall gå dit imorgon igen och hoppas på att alltid råkar inträffa just då. Skulle verkligen vara fantastiskt att få jobb i Kalmar över sommaren och få uppleva den kalmaritiska playan och dricka piña colada längs Systraströmmens stränder. Vidare så har jag tänkt att shoppa loss lite på torsdag och funderar på att låta min blogg förvandlas till något slags Sofia Farman/Blondinbella-blogg och utvärdera den dagens inköp. Till skillnad från de kläder man läser om i Isabella Löwengrips blogg så kommer jag antagligen inte att kunna charma vakterna på Stureplan med min outfit, men så länge kläderna duger till att spilla drinkar på inne på kåren så duger det gott för mig. Veckan kommer garanterat att krönas av lördagens inflyttningsfest, där Sanna och Sonja står som värdar. Jag kan inte riktigt undgå att känna mig lite delaktig i flytten och har liksom Sanna, Sonja och Sofia slagit mig gul, blå och randig under en intensiv helg med många och smärtsamma skratt. Det kommer garanterat att bli en succé!!

Efter att ha läst en artikel på aftonbladet.se så har jag börjat fundera på om inte astrologer ändå är de största hycklarna i samhället. De har nu konstaterat att april månad kommer att bli lite hetare, rent känslomässigt, än mars för de flesta stjärntecken. Det här skulle man lätt kunna likställa med att en meteorolog, typ Pär Homlberg (han har förresten slutat, men ni fattar), säger att "april kommer nog bli lite varmare än mars i år igen". Det är klart som destillerat korvspad att man får lite vårkänslor när solen tittar fram och man får se lite bar hud på gatorna igen. Ska det behövas en astrolog för att förstå det? Om mitt stjärntecken, Fiskarna, står det: "För fiskarna kan det bli mycket spännande, eller helt dött, beroende på hur fisken gör, och det gäller bland annat kräftorna också". Det kan bli mycket spännande eller helt dött? Vilken minst sagt feg utsago av mr. Astrolog. Ungefär som att säga: "Fisken kommer att leva imorgon, eller inte, beror lite på hur han gör". Kanske skulle kunna vara ett yrke för mig också, eller vad tror ni?:

"Lejonet: Det fina vädret gör att dina problem känns lite lättare. Du kanske kommer att råka ut för ett April-skämt av någon i din omgivning, kanske en tidning. Du kommer att möta motgångar, men också framgångar. Kärleken står på glänt, eller inte, det beror lite grann på hur du gör."

//J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0